Augusti 30, 2012

Min dag har spenderats på jobbet till klockan fyra :)! Känns skönt att få sluta fyra istället för fem. Den där sista timmen ger väldigt mycket!  Sen har jag även hunnit med att träna efter jobbet, trots min olidliga träningsvärk.... haha!

Ikväll  har jag suttit vid datorn och fixa lite grejor som måste fixas. Håller bland annat på med fotoböcker med bilder från våran resa. Det tar såååååå lång tid att gå igenom alla bilder............... :) Aja, hare gött!

Skridskor i Bangkok på Alla <3 dag!!

Augusti 28, 2012

Hade en riktig slappardag igår. Skjutsade mormor till bussen och efter det låg jag bänkad i soffan hela dagen men jag var duktig och tvättade bort tvätten. Vid nio tiden så plingade nån galning på dörren och det var inte vilken galning som helst utaaaaaaan Elina :D Roligt att få se den bruttan efter sisådär två/tre månader !!!!!!

Idag har jag jobbat mellan 7-14 och nu sitter jag och väntar på att linus ska sluta. Vi ska på friskvårds och gymma sen ikväll äre häng med emsan :D!

Augusti 26, 2012

Haft en helt undebar helg med kräftskiva, 20års kalas, tjejkväll med anna och en riktig slappar söndag!
Nu ska ja ta en promenad till mamma och pappa där det sedan blir middag och umgås med familjen! :D

Augusti 25, 2012

Här kommer lite bilder från kräftskivan :) Ikväll blir det att umgås med anna !!,

Augusti 24. 2012

Då bär det av till Emanuels stuga i Bastuträsk för kräftskiva! Seyaaa!!!!!

Augusti 23, 2012

Har jobbat idag mellan 7.30-17.00 och har precis kommit hem. Står nu och steker hamburgare till middag :)!
Ikväll ska jag ta en tidig kväll. Är otroligt trött och vill vara utvilad inför helgens bravader!
Imorgon är vi bjudna på kräftskiva tillsammans med linus polare! Ska bli kingelingeling!

Älskar denna bild!!!!!!!!!!!

Augusti 22, 2012

Tja tja bloggen!

Igår tillbringade jag min dag på jobbet mellan 7.30-17.00 men idag har jag varit ledig vlket var behövligt!!Har passat på att sova ut ordenligt, städat och tvättat! Ska strax åka till mami och papi och käka middag. Passar på när Linus måste jobba över

Idag har vi även gjort nått väldigt skojjigt! Vi har BOKAT EN RESA :D WIIE!
Den 23/11 flyger vi till Filippinerna och reser runt där, till Bali/Indonesien, till Singapore och den 1/1 åker vi hem igen! :) ÅÅÅH vad underbart!

Bilder :)

Lite bilder från paddlingen :)

Augusti 18, 2012

Har haft två helt faktastiskt lediga dagar med massor av sol, en hel del bad, en tur på havet med tjejor, vollyboll i östanbäck och kräftfiske. Idag är jag tillbaka på jobbet igen men bara under några få timmar. Ikväll blit det att vittja kräftburarna igen, middag hos mamipapi och myskväll med min underbara sambo! Livet känns faktiskt rätt underbart idag!

Augusti 15, 2012

Oj vilken helg det har varit!
I fredags hade vi klassåterträff hemma hos Maria. Otroligt trevligt att träffa alla som var dära. Blev dock en tidigkväll och jag drog hem då alla andra började röra sig mot krogen.

Lördag till söndag har jag, emma, pontus och linus varit och paddlat i Byskeälven. Lördagen bjöd på mulet väder, 3,5 timmars paddling, två forsar (klarade av att missa dom flesta stenarna) , efterlängtat käk, tältning på främmande mark och mys vid lägerelden. På söndagmorgon vaknade vi trötta upp till ett strålande väder med sol och några moln. Blev paddling, fiskning, lunch på en strand och hemfärd. Lyckad helg!

Måndagen tillbringade jag tillsammans med Moa och Jenilla på kyrkholmen i solen. På kvällen var vi iväg och plockade hallon i MASSOR! götttigöttgött!

Igår var det jobb och kvällen hängde jag med anna och massa boys i artics stuga med ring efter båtten, bad och bastu!

Idag har det varit jobb och ikväll hängt med anna och moa!

Vilket jobbigt långt inlägg det blev, haha...

Augusti 10,2012

Efter en kort arbetsdag så tog jag tag i att städa, tvätta, stöka, packa inför helgen. På kvällen fick jag träffa en otroligt efterlängtad Moa. Vi mötte upp Erica och Moa nr2 i Kågeäng och spenderade kvällen med en tur på havet och fika hemma hos Moas gulliga mamma. Idag tar vi nya tag med jobb 7-17. Ikväll vankas det middag med Linus släkt på LillaKina och klassåterträff!!

Augusti 8, 2012

Då var man redan en vecka inne i augusti. Jiiiiises vad dagarna springer förbi!
Har spenderat denna vecka med jobb, vänner, bad, suring i stugan, fest.

Igår kom jag hem från en visit i A-jaur där vi har hälsat på kusinerna, myst med deras 8 urgulliga valpar och plockat en hel massa hjortron. Första gången för mig och vi hittade en hel del. Blev 6 burkar hjortonsylt som jag ska unna mig under hela vintern!!!!  Igårkväll fick vi besök av Emma och Pontus. Vi planerade helgen då vi ska ut och paddla i vildmarken i två dagar. Håller nu tummarna för uppehåll och gärna sol!

Juli 31, 2012

Idag har jag jobbat 7-16. Nästsista arbetspasset innan jag ska vara ledig!

Igår var jag helt död efter att ha jobbat ett 10-timmars pass och som tur var hade min man lagat gomiddag till mig när jag kom hem vid sex-tiden. Potatisklyftor och grönsaker i ugnen, kyckling, mögelostsås, bea och sallad! Lycka!
Ikväll ska jag återigen slippa ställa mig vid spisen då vi är bortbjudna hos mamma och pappa på middag. Sedan ska jag äntligen få umgås med min Anna. Vi har knappt setts på två veckor då vi båda har jobbat och Anna har umgåtts med familjen som varit samlad. Vi ska nog ta oss en promenad om vädret tillåter!